Veel gestelde vragen & antwoorden

Veel gestelde vragen & antwoorden.

Contact

Veel gestelde vragen

Wat is verse wijn?

Verse wijn is wijn die uit het vat gelijk wordt geconsumeerd. Het heeft minimale hoeveelheid sulfiet omdat het niet is gemaakt om langdurige winkel (of loods) condities te moeten weerstaan.

Daardoor is verse wijn een vers product en is het is niet de bedoeling om het te lang te bewaren.

De verse wijnen van onze wijnburen hebben elk een puur en eerlijk smaak, die ook van oogst tot oogst varieert.

Is jullie wijn vegan?

Onze wijnen worden gemaakt zonder dierlijke producten. Eigenlijk heel logisch want onze wijnboeren maken kleinschalig hun kwaliteitswijnen zonder de noodzaak van industriële processen. Kortom, bij ons alleen maar vegan en dus plantaardige wijn in je glas!

Wat is kwaliteitswijn?

In Slovenië kennen ze zeer strenge regelgeving wanneer een wijn kwaliteitswijn benoemd mag worden. Voor Teran geldt zelfs dat als die niet aan de eisen voldoet, de naam “Teran” niet gebruikt mag worden – TERAN is namelijk een geografisch beschermde benaming met uitsprong van Kras.

Voor elk vat wordt chemische analyse gepleegd en op basis daarvan krijgt de boer een toestemming om zijn wijn te mogen verkopen.

Waarom verzenden jullie maar 1x per week?

We verzamelen de wekelijkse bestellingen die voor maandag 15:00 geplaatst zijn. Vervolgens zullen onze wijnboeren dezelfde dag nog gaan tappen. Dat is om het werk in de wijnkelder en op kantoor te kunnen optimaliseren. Alle pakketten gaan de dag erna met de koerier mee op weg naar Nederland.

Uiteraard is het mogelijk om tegen wat extra handelingskosten de wijn ook de eerst volgende werkdag te laten tappen en te verzenden.

Wat is de verzendtijd?

Onze standaard verzending duurt tussen de 4 tot 6 werkdagen. Ervaring leert dat de pakketten vaak al op vrijdag wordt aangeboden. Kies daarom een afleveringsadres waarvan je weet dat het aangenomen kan worden.

Eerste aflevering gemist? GLS laat vaak weten wanneer het pakket nog een keer aangeboden kan worden, o laat het achter bij je buren.

Kan ik ook automatisch herbestellen?

Op moment is dat nog niet mogelijk. Maar als er genoeg vraag naar is dan kunnen we dat ook mogelijk maken.

Wel kan je een voorgaande bestelling zelf weer opnieuw bestellen. Ga hiervoor naar je account en bestellingen. Hier kan je direct herbestellen kiezen en vervolgens afrekenen.

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

iDeal is vrijwel de meest gebruikte betalingswijze door de meeste Nederlanders die online bestellen. Na het invullen van je verzendinformatie wordt je doorgestuurd naar de online bankieromgeving van je eigen bank. De gegevens van je bestelling worden automatisch overgenomen. Nadat je bevestigt, betaal je de factuur vanaf je eigen bankrekening. Betaling via iDeal is gratis.

Eén van de bekendste online betaalmogelijkheden is natuurlijk PayPal. Op onze checkout-pagina kan je kiezen voor PayPal en je wordt dan doorgestuurd naar PayPal. Na inloggen daar betaalt je door te bevestigen.

Een Creditcard betaling is ook mogelijk bij ons. Zowel Visa, MasterCard and American Express Creditcards kunnen gebruikt worden.

Hoe maak ik een wijnbox gebruiksklaar?

We hebben een korte instructie video gemaakt om te laten zien hoe je je wijnbox eenvoudig en snel klaar kan maken.

Voor het kraantje monteren kan je ook kijken per stap.

Maandag is tapdag.

De wijnmakers zorgen ervoor dat uw wijn vrijwel direct uit het vat met de koerier mee kan gaan. Daarvoor hebben we een afspraak dat alle bestellingen die in de week voor maandag einde dag geplaatst zijn, dinsdag verstuurd worden.